Kijk eens op deze link,

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn diverse boeken van, met of over Sandmannchen (dubben n dus, dat zoekt iets makkelijker) te vinden op boeken- en veilingsites, maar er zitten wel verschillen tussen. Het is niet één boek ofzo.

Ik denk dat je het beste eerst de titel en de schrijver goed kan uitzoeken, dan krijg je vanzelf hits.
Nadeel is dat niet alle Duitse sites naar Nederland verschepen, maar als je een Duits verzendadres nodig hebt stuur me dan maar even een PBtje dan regelen we wel wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o, dat gaat dus met het schip?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die hele drie kilometer van de grens naar hier vast wel :lol:.
Klein anglicisme vrees ik van deze internetjunk ; to ship - verschepen / verzenden.
http://www.sandmann.de/_/geschichten/index_jsp.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Sandm%C3%A4nnchen

http://www.mutopiaproject.org/cgibin/piece-info.cgi?id=801 liedje

http://www.transparent.com/german/das-sandmannchen/

- het blijkt dat er twee zijn geweest uit dit verhaal!

succes met opzoeken
groetjes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek eens op het web, of op een online boekenverkoper. Zoek dan wel op Sandmännchen of Sandmaennchen - met de juiste spelling krijg je aanzienlijk meer treffers.

Houd er rekening mee dat er twee Sandmännchen waren: de oorspronkelijke, oostduitse versie, en de nieuwere, westduitse versie. Na de eenwording is de oostduitse versie overgebleven, vanwege de Duitse hang naar nostalgie (in dit verband Ostalgie genoemd, Nostalgie naar het Oosten).

De beide versies zijn bekend als het Ostmännchen en het Westmännchen.

Je kunt ook een uitje plannen naar een willekeurige Duitse stad. In de meeste boekwinkels liggen bakken vol met kinderboekjes van het Sandmännchen. Er zijn ook cassettebandjes, CD's, DVD's en video's.

Toegevoegd op 16-06-2009 22:54:20
Heb nog even geïnformeerd in Duitsland. Kijk eens bij Tessloff Verlag of bij Junge Welt Verlag. Of zoek op Sandmännchen, met als auteur Hannes Hüttner of Martina Maus.

Let erop dat je de "echte", originele boekjes te pakken krijgt. Er is veel recente namaak; de echte Duitser vindt dat kitsch. Er zijn ook verzamelboeken, maar ook dat zijn eerder remakes dan originele verhalen.

Een hele serie goede, originele boekjes vind je bij Pessloff Verlag. Het URL gaat wat fout als ik dat plak, dus ik geef je de "route":
1. Ga naar http://www.tessloff.com/ (zie Bron hieronder).
2. Klik links op "Produkte".
3. Klik dan op "Tessloff Spielen".
4. Klik op "Unser Sandmännchen".
5. Klik op "Softcover".

Nu zie je een pagina met een flink aantal boekjes. De originele boekjes zijn:
- Das zerbrochene Rad
- Der Schneemann
- Die Kleckser
- Im Sandkasten
- Kastanienmännchen
- Kreidemännchen
- Missglückte Landung
- Versteckspiel
- Zaubersand

De rest is ook leuk voor kinderen, maar niet voor kenners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een paar Oostduitse steden zijn er winkeltjes met alleen maar oude(rwetse) Oostduitse spullen. Waaronder veel Sandmännchen dingen.
Dat zou dus inderdaad een trip naar Duitsland worden.

Je zou ook hier kunnen kijken:
http://www.ostprodukte-versand.de/

Toegevoegd op 16-06-2009 20:34:23
Ik heb het er zelf nog niet kunnen vinden, maar wel het contact-formulier ingevuld met de vraag of zij weten waar deze boekjes te vinden zijn.
Als ik meer weet hoor je het van me...

Toegevoegd op 17-06-2009 11:24:24
mail terug gehad:

Danke für Ihre Anfrage,

gerne würden wir Ihnen weiterhelfen, leider befindet sich zur Zeit nichts zum

Thema "Sandmann-Bücher“ in unserem Sortiment. Wir werden weiterhin danach auf der Suche sein,

sobald wir etwas gefunden haben werden wir Sie informieren!
Bitte tragen Sie sich doch im Newsletter ein, dann werden Sie automatisch
informiert über neu aufgenommene Produkte und interessante Aktionen der
Firma Ostprodukte-Versand.
Wir sind dabei unser vorhandenes Sortiment noch stark auszubauen, bitte
besuchen Sie uns in Kürze erneut unter www.ostprodukte-versand.de wir danken
für Ihr Verständnis.
Bei Rückfragen stehe ich Ihnen gern zur Verfügung