Hoe kan ik verder schrijven/verbeteren op/van dit zinnetje?

Hij zag een grote witte kast staan, vol met spullen, variërend van beeldjes tot boeken tot foto’s.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als het voor een verhaal is, licht dan zoveel mogelijk details toe.
Wat was het materiaal van de kast?
In welke staat was deze?
Hoe groot?
Waren de spullen stoffig, goed onderhouden, stonden ze netjes opgesteld of door elkaar?
Wat stond er op de foto's?

Toegevoegd na 5 minuten:
Laat de lezer geen andere keus dan zich voor te stellen wat je beschrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de eerste "tot"vervangen door "en". 2x Tot achter elkaar is niet mooi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik adviseer:

Hij zag een grote volle witte kast staan,
Met spullen zoals, Beeldjes, boeken en foto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dit? (op het gevaar af dat ik weer overladen word met minnetjes. Bij voorbaat dank:-)

De beeldjes waren zo te zien meegenomen als souvenirs van verre reizen, de foto's, in houten en aluminium lijstjes, duidelijk een verzameling familieportretten en herinneringen aan gelukkige en mooie momenten uit het verleden. Meerdere planken waren gevuld met boeken, gidsen en naslagwerken. Wat vooral opviel was de voorkeur voor Nederlandstalige schrijvers en de grote collectie woordenboeken en reisgidsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
waarom minnetjes?
wat mij betreft +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat echt een zelfgefotografeerde poes? Lijkt op mijn Mickey, alleen heeft die geen witte pootjes. Prachtige foto !
Rieneke1
13 jaar geleden
nee bart, van een avatar-site afgeplukt, zo'n goeie fotograaf ben ik niet.
zwart-witjes zijn m'n favorieten, heb er twee rondlopen :)
bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluksvogel, ik heb vier van die hooligans rondbanjeren hier en je kent het gezegde: een hond heeft een baas, een kat heeft personeel. (zucht).
Rieneke1
13 jaar geleden
haha ik heb meer dan twee katten hoor, heb ook nog een zwartje, een rooie, en een witte met grijs.
zou er niet buiten kunnen :)
zo gezellig ook met z'n allen op bed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen op bed? Ik moet een dag van te voren een stoel reserveren als ik televisie wil kijken en owee als ik niet op tijd eten geef :-(
Rieneke1
13 jaar geleden
haha ja dat is volkomen normaal ;p
Hij zag een grote witte kast staan, vol met spullen, variërend van beeldjes tot boeken en foto’s.

alleen het woordje tot vervangen door en.
dan loopt de zin wat beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zag een grote witte kast staan, vol met waardevolle spullen, o.a. oude wetenschappelijke boeken, over de flora en fauna van ons vaderland,waarvan de tekst luide: MET GEVEDERDEN VLEUGELS,verder nog boeken over astrologie en zoölogie. Wat mij het meeste bij is gebleven was het boek over natuurkunde, waarin de onderandere de wet van Archimedes en de wet van boyle en nog diverse andere wetten werden uitgelegd. verder stonden er nog diverse zeer oude vazen welke in de tijd van Napoleon met de soldaten mee naar ons land genomen waren,want er lagen ook nog diverse sabels bij welke in die tijd gebruikt werden.Ook lagen er nog gouden sierraden welke misschien wel door zijn bedoveroma gedragen werden toen zij met haar echtgenoot in het huwelijktrad.

Zoiets zou ik er van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zag een grote witte kast, vol met spullen, beeldjes en boeken en ook foto’s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet zeggen: 'hij zag', want het feit dát hij de kast zag, blijkt (neem ik aan) al uit de beschrijving.
Misschien zoiets als dit...

Tegen de muur stond een grote witte kast. In de open vakken lagen meerdere, slordig opgestapelde, boeken. De ruimte tussen de boeken was volgestouwd met allerlei prullaria.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zag een grote witte kast waarvan de deuren open stonden.
De kast was volgepropt met van alles en nog wat. Blijkbaar was er iemand aan het opruimen geweest en had alles wat uit het zicht moest in de kast gestopt.