Kan ik een boek kopen bij de bibliotheek?

Ik ben al heeeeel lang opzoek naar het boek 'Emile' van Jean Jacques Rousseau in het Nederlands. Het is nergens meer te krijgen (internet/boekenwinkels/tweedehands etc). De bibliotheek waar ik lid ben heeft nog één exemplaar dat praktisch nog nooit is uitgeleend. Zou ik het boek kunnen kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K
Rieneke1
13 jaar geleden
het is niet netjes, maar ik ben een bepaald boek ooit "kwijtgeraakt".
heb een boete van fl 10 betaald, en het boek was mijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
idd, ik schaam me diep ;)

Antwoorden (9)

Bibliotheken houden soms verkoop van boeken. Je kan informeren bij je bieb of en wanneer zij dit doen en of dit boek daar dan voor in aanmerking komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan je alleen achterkomen door het zelf bij de bibliotheek te gaan vragen!
Amadea
13 jaar geleden
Zet een advertentie op marktplaats. Er moeten toch nog mensen zijn die het hebben. Ik heb het gelezen. Waarschijnlijk gewoon bij mijn ouders thuis.
Je kan je bibliotheek natuurlijk vragen of je het mag kopen.
Je kan het ook in zijn geheel copieren. Even een werkje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tweedehands exemplaar gevonden op internet, maar weet niet of dit aanbod nog actueel is.:
http://www.boekenverkoper.nl/page_maker.php?book_owner=20050106&boek_id=2148348271

Bol.com heeft Emile in het Engels.

En als dat allemaal niks wordt:

Als het praktisch nooit wordt uitgeleend zou je het eens kunnen vragen aan een van de medewerkers in de bieb. Nee heb je, ja kun je krijgen. Trouwens, de meeste bibliotheken organiseren eens in de zoveel tijd een verkoop van afgeschreven boeken. Dan kun je voor heel weinig geld toch nog aardig wat boeken op de kop tikken. Misschien doet jouw bieb dat ook wel; kijk eens of Rousseau erbij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige boeken kun je kopen in de bib.
Maar niet alle boeken,je kunt anders eens vragen naar de verantwoordelijke en het hem of haar vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer een beker koffie over een stapel bibliotheekboeken omgegooid, moest ik een vette vergoeding betalen maar de boeken mocht ik houden.
Ik geef toe, het ziet er niet uit maar ze zijn nog best te lezen.
Ehhhhhmmmm ik wil hier niks mee suggereren hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een soort gelijke gedacht, alleen dan zonder de koffie.
Lenen, "kwijtraken", boete betalen.
amigo
13 jaar geleden
Schaam schaam, dat kwam ook bij mij op (niet doen hoor, ik denk toch dat je er dan altijd met een slecht gevoel naar zou kijken, zou zonde zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij doorzien dat meteen hoor, en zullen zeker bij bijzondere boeken de klant flink laten betalen. Gewoon vragen of je het boek mag kopen kan overigens altijd. Wat we ook vaak doen is de klant helpen bij het kopen van een tweedehands exemplaar. (td)
De bieb houdt soms uitverkoop van afgeschreven boeken. Ik heb zo bij de bieb bij mij in de wijk al heel wat boeken voor één eurootje op de kop getikt. Misschien kun je navragen of "jouw" boek er gauw uitgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vragen ; nee heb je, ja kun je krijgen. Het zou een vrij zeldzaam en waardevol boek kunnen zijn, maar voor het zelfde geld kun je het bibliotheekexemplaar gewoon krijgen. Hoewel ; hetzelfde geld : bibliotheekboeken zijn bewerkt en daardoor vrij kostbaar. Een boek dat in de winkel tien euro kost, kost in de bieb zo het drievoudige. Dat merk je als je het kwijtraakt of vernietigd ; twee manieren om het boek eventueel ilegaal te bemachtingen.

In de originele taal echter is de markt er ZO van verzadigd, dat je die zeker nog wel voor een prikkie kunt krijgen. Spreek je geen Frans, dan is ook een Engels of Duits exemplaar nog prima te bemachtigen. (Zie link).

Je kunt ook proberen het te bestellen bij een antiquariaat in de buurt (bijv, De Slegte) met ISBN-nummer 9789060094266. Zodra het boek dan binnen is (kan effe duren) krijg je een berichtje. Zo heb ik al heel wat OOP-boeken op de kop getikt. Dikke kans ook dat je het nog wel een keer tegenkomt op de rommelmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sluit me als bibliotheek geheel bij Marleen aan. Zoals al eerder gezegd: wij helpen de klant graag met het elders vinden van het boek of zoeken op of het ergens digitaal beschikbaar is.

(td)