Waar haalt een bibliotheek zijn boeken vandaan.

Ja, bij de uitgever.

Maar ik bedoel, hoe komen ze aan alle titels, vooral in het geval boeken niet via een grote Nederlandse uitgever worden uitgegeven, maar in eigen beheer of via een obscure kleine buitenlandse uitgever. Zijn hier kanalen voor, of heeft de gemiddelde Nederlandse bibliotheek alleen maar de gangbare collectie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je kunt als lener ook boeken aanvragen, als die niet in andere filialen zijn bestaat er een kans dat ze het aanschaffen.
Maar de meeste boeken komen idd zoals hierboven omschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die hebben hun inkopers... Een goede bibliothecaris wordt voorgelicht middels de recensies en krijgt een aanbod van nieuwe titels en op zijn ervaring, kennis en kunde afgaande koopt hij exemplaren van het een of ander boek ik... Verder lenen ze ook aan elkaar uit, dus ze krijgen een goed inzicht in wat er wel en wat er niet gelezen wordt... En stemmen hun behoefte erop af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bibliotheken worden geadviseerd door de PBC'S: provinciale bibliotheek centrales. Bibliothecarissen krijgen van deze organisatie wekelijks recenties binnen en kunnen daaruit een keuze maken om de collectie aan te vullen.