Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je kinderklei bakken in de oven?

De klei in allerlei kleuren waar kinderen vaak mee spelen.
(die niet opdroogt)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Fimoklei is bedoeld om iets mee te maken, en daarna af te bakken in de oven. Andere soorten klei is niet aan te raden, tenzij op de verpakking staat dat je dit kan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier staan antwoorden welke soorten klei in de oven kunnen: http://www.goeievraag.nl/vraag/soorten-klei-bakken-keukenoven.83842
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.
Ik weet dat zelfdrogede klei normaal niet gebakken hoeft, maar het versnelt wel het proces.
Kimath
13 jaar geleden
Ik weet niet precies over welke soort klei je het hebt, je noemde verder geen merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderklei. Fimoklei is om te bakken en erg duur.
De niet opdrogende, vette kinderklei zal gaan smelten als je hem in de oven doet, tenzij je brooddeeg-achtige kinderklei hebt. Die is ook niet bedoeld om te bakken; je maaksels zullen verbrokkelen omdat de klei uitdroogt door het bakken.

Als je toch iets wil kunnen bakken, kun je beter zelf brooddeegklei maken (en daar evt. kleurstoffen aan toevoegen) of fimo-achtige klei kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je Play-doh? Als het goed is, bestaat dat vooral uit water, meel en zout, dus in theorie zou het moeten kunnen.

Als ik erop google ("bake play-doh) krijg ik ook een hoop how-to resultaten, bijvoorbeeld het resultaat in de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding