Wat voor ruimtelijk kunstwerk zou ik kunnen maken bij het thema "illusie"?

Ik heb puur alleen ideeën nodig, zodat ik een beetje een idee heb wat ik met het thema kan. Want daarvan heb ik nu nog geen flauw idee!

Toegevoegd na 23 uur:
Ik wil eigenlijk ook een kunst werk dat bestaat uit meerdere delen. En wat je van meerdere kanten kunt bekijken dus de onmogelijke driehoek is al geen optie.
Nog andere ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

De onmogelijke driehoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een houten balk bevestig deze op een grote spiegel
zodat het lijkt dat de balk door de spiegel heen gaat. Kantel het geheel en lat de andere zijde op een glazen pootje rusten zodat het lijkt alsof hij zweeft in de lucht zal zeker lijken als je in de spiegel kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plankje als wijnfleshouder.

Hierbij gaat het om de juiste hoek zodat het gewicht van de fles de plank rechtop houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een "luchtkasteel"
dromem= illusie
13 jaar geleden
Optische illusies
Deze illusies worden veroorzaakt door de verschillende eigenschappen van het licht.

Bij fysiologische illusies neemt het oog de beelden verkeerd waar. Hierbij lijkt het vaak dat lijnen die eigenlijk even lang zijn, opeens korter of langer lijken dan de andere lijn, of het andere figuur.

Onmogelijke figuren
Deze prenten hebben de naam van ‘onmogelijke figuren’. Dit zijn namelijk tekeningen van driedimensionale afbeeldingen, die wel getekend, maar niet gebouwd kunnen worden. [ Escher]

Kijk naar de video in de bron!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een roze bril of iets met een roze waas.
13 jaar geleden
Bekijk de werken van Escher en laat je inspireren, kijken is volgens mij de helft van het werk, veel inspiratie toegewenst Vlinder09
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mobiel die uit vormeloze bewegende delen bestaat, delen die soms – vanuit een bepaalde gezichtshoek – combineren tot een duidelijke beelden, maar even vaak (of vaker) alleen maar de willekeurige vormen laten zien. Het IS niks, maar soms LIJKT het iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werk van Julian Beever, vind ik zelf wel een grappig voorbeeld van illusie. Hij maakt straattekeningen, die vanaf 1 punt een 3d-beeld laten zien, en vanuit alle andere standpunten onherkenbaar zijn. Als je vanuit het juiste punt kijkt, lijkt er bijvoorbeeld een vijver of ravijn te zijn ipv een stoep.
Op youtube zijn allerlei filmpjes met werk van hem te zien, en van andere tekenaars die vergelijkbare dingen doen. Als je 3d chalk drawings zoekt, vind je een boel.