hoe kan ik een kunstwerk maken met, wat mij mij maakt erin?

ik moet voor school een kunstwerk maken met als onderwerp wat maakt mij, mij. weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen? of waar ik mee moet beginnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets met je hobby?

Het beste antwoord

Ik heb ooit een film gemaakt waarbij 6 mensen uit mijn omgeving dezelfde vragen over mij beantwoordde. Dit zie ik als kunst omdat het zowel vragen als antwoorden oplevert. Daarnaast is het mooi om te zien als mensen op dezelfde vraag een compleet ander antwoord geven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan hierin ook zelf antwoord geven op de vragen en wat ook leuk is om een wildvreemd iemand antwoord te geven op de vragen. oorbeeldvragen; Vind je me positief ingesteld? Wat maakt mij uniek? Welk beroep verwacht jij dat ik later zal gaan doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tof!! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeej

Andere antwoorden (8)

Wie ben jij? Wat maakt jou uniek? Wat zijn jouw verschillende kanten?
Wat voor kunstwerk wil je maken, iets op papier, een collage, een beeld, een tekening, een schilderij?
Ik kan me voorstellen dat je iets maakt met twee kanten, of een lichte en een donkere zijde, met goede en minder goede eigenschappen.
Of afhankelijk van wie jij bent een dier dat je aanspreekt, zoals die vlinder ;-)
Alles kan! Laat de creatieve radertjes draaien en maak iets waarmee iemand die jou niet kent jou een beetje leert kennen.
Succes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zijn dingen waar je meteen aan denkt als je aan jezelf denkt?
Je kunt dit natuurlijk ook aan mensen vragen die jou goed kennen.

Denk aan eigenschappen; vrolijk, chaotisch, serieus enz.
En hobby's, interesses. Maar ook aan hoe je er uit ziet.

Als je dat hebt, bedenk dan wat je wil maken met wat voor materiaal. Laat de eigenschappen/hobby's e.d. daar in naar voren komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begint met nadenken over de vraag 'Wat maakt mij mij?'
Daar kan je op allerlei manieren over denken, de een zal vinden dat een bepaalde eigenschap, hobby of passie kenmerkend is, de ander dat iedereen eigenlijk hetzelfde is en dat er niks is dat hem hem maakt en dat het enige dat ons onderscheidt onze naam en sofi-nummer is, en weer een ander heeft gewoon geen idee en komt er niet uit.
Denk daar zelf over na, wat vind jij ervan?

En dan kan je dat antwoord in je vraag gaan verwerken. Kom je uit op een hobby, dan kan je die hobby laten zien in je kunstwerk. Kom je uit op een eigenschap, dan kan je die eigenschap laten zien, of gebruiken voor het maken (ben je bijvoorbeeld een heel precies persoon, dan kan je een heel gedetailleerd werk maken, ben je een persoon die altijd overdrijft, dan kan je een gigantisch groot kunstwerk maken, etc.)
Vind je dat wij allemaal hetzelfde zijn, dan kan je iets doen met spiegels, foto's van anderen of van menigten, of iets met je naam of sofinummer. Weet je gewoon echt niet wat je vindt, dan kan je iets doen met vraagtekens of niet goed zichtbare dingen.
Zo kan je zelf ook iets bedenken dat mooi past bij jouw antwoord op de vraag.
Het materiaal dat je gebruikt, kan je erop aanpassen, dus iets dat er goed bij past; of gewoon een materiaal gebruiken dat je leuk vindt om mee te werken, plezier in het maken is een van de dingen waarom kunst zo cool is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt het ook zien dat je familie jou gemaakt heeft wat je bent, dan kom je op een stamboom uit.
13 jaar geleden
Is die avatar van je, die vlinder op dat blauw, dan al niet een kunstzinnig statement?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat maakt mij niet mij een vlinder die ik op vakantie had gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik heb geen vlinder meer maar ikzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens moet ik nog wat knoflook hebben liggen.....
Als iemand je vraag wie je bent, welk antwoord geef je dan? En als diegene doorvraagt, niet alleen je naam wil weten maar meer wil weten over jou?

Dat hoef je niet hier te vertellen, maar schrijf het eens voor jezelf op. En kijk dan of er iets zit in wat je schrijft dat je kunt vertalen naar kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.triphop-universe.com/2008/10/marc-quinns-blood-portrait.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je echt een afbeelding van jezelf, of meer de symboliek? Want ik prop bijvoorbeeld overal een zonnetje met vijf straaltjes in, dat is mijn 'logo', dat krabbel ik overal.
Misschien iets met kleuren .. Welke kleuren vind jij mooi?