Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ga je om met kunst/creativiteit als je het heel graag wilt maar het toch teleurstellend/ een strijd is?

Ik bedoel; ik heb ontzettend zin om te schilderen/ tekenen enz. ik kan het ook, maar op de een of andere manier is het zo'n worsteling! Ik heb dat ook eens gehoord van een kunstenaar, die zei: mensen denken dat kunst maken leuk is, maar het is vaak een hele strijd leveren!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
807

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kunst is een vorm van expressie, een kunstenaar maakt kunst omdat hij dat "moet." Hij voelt zich incompleet als hij geen kunst kan maken. Als een kunstenaar een "artblock" heeft en dus geen inspiratie heeft kan dit zelfs voor depressie zorgen.

-Quote van Pollock: Painting is a state of being.. ..Painting is self-discovery. Every good artist paints what he is."-

Elke kunstenaar gaat hier anders mee om, dit is afhankelijk van persoonlijkheid.

Ik weet niet of je net begint of al eens serieus een cursus heeft gevolgd?
Hier kunnen ze goede tips en hou vast geven om te beginnen aan een werk. Hoe zet je iets op, wat zijn de mogelijkheden, hoe ontwikkel je een idee en hoe ga je om met blokkades?

Zelf zit ik op een kunstacademie, dus de worsteling in het proces maak ik dagelijks mee. Het is niet altijd makkelijk of leuk, maar voor mijn gevoel moet ik dit wel doen. Als ik niet creatief kan zijn ga ik me "opgesloten" voelen.

Als je verteld hoeveel ervaring je hebt, wat je graag zou willen doen of waar je vast loopt kan ik misschien goede tips geven om door te kunnen gaan!

Maar dan moet ik wel weten waar ongeveer de strijd zit bij je, dan kan ik gerichte tips geven :)

U kunt hier reageren of een mailtjes sturen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! Super dat je tips wilt geven. Ik ga je een mail sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

het kan natuurlijk voorkomen dat je zelf erg veel zin hebt om eens creatief aan de slag te gaan. om inderdaad een tekening te maken of serieus te gaan schilderen. als dat allemaal niet verloopt volgens plan en je een beetje een teleurstellend resultaat krijgt, dan is het misschien mogelijk dat jou creatieve kanten ergens anders liggen.
bijv. bij muziek, of fotografie.

als je dan toch blijft vasthouden aan het idee dat je persé
wilt kunnen teken/schilderen. is het misschien een idee om cursussen te volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er heel erg aan wat je er mee wilt.
Wil je een vos in de sneeuw tekenen die er uitziet als een vos in de sneeuw, of wil je een indiaan boetseren, of een nieuwe stoel bedenken ?
Wil je aan anderen laten zien wat je allemaal kan, of wil je in stilte je gevoelens uiten met bepaalde materialen ?
Streef je naar perfectie ?
Moet het er komen uit te zien zoals je vantevoren bedenkt ?
Kunst / creativiteit is ook min of meer in het leven geroepen om van te genieten.
Dat geldt voor zowel degene die het maakt, als degene die het gepresenteerd krijgt.

Over kunst gesproken : Oefening baart kunst !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding