Waarneer is iets kunst?

ik zag pas een 'schilderij' met 2 strepen erop, wat een kind van 5 nog zou kunnen maken dat dat schilderij verkocht werd voor meer dan een miljoen..

En als ik het zelfde had gemaakt zou ik er geen rode cent er voor krijgen..

Waarom is dat dan kunst en als ik het doe niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kunst zijn creatieve en unieke dingen waar ieder mens een eigen beeld of visie op heeft. Ik kan die strepen zien als een weg, en jij als twee touwen. En dat maakt kunst tot kunst.

Het wordt kunst als genoeg 'kenners' het er over eens zijn dat er meer voor betaald zou moeten worden dan de waarde van het doek & de verf EN gebleken is dat mensen dit willen betalen. JIJ kan ook dergelijke kunst maken, als je maar een goed verhaal erbij hebt./ met de juiste contacten kan je rijk worden. DOEN!?

Kunst wordt pas kunst als dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen.......

De gustibus (et coloribus) non est disputandum "Over smaken (en kleuren) valt niet te twisten".

Als je een 'schilderij' met 2 strepen erop, wat een kind van 5 nog zou kunnen maken, weet te verkopen voor meer dan een miljoen, vind ik dat zonder meer kunst. Want zeg nou zelf, niet iedereen krijgt dat voor elkaar...

De 2 strepen zijn kunst op het moment dat men er meer in ziet dan alleen 2 strepen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100