Mijn oma heeft een antiek beeld van Passau Dressel wie weet welke waarde zoiets ongeveer heeft en wat de geschiedenis is van deze maker?

Het is een groot beeld van een vrouw achter een pianovleugel met een man erbij. Het beeld is uit de tweede helft van de 19 eeuw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

"Passau (Duitsland - Beieren)

Opgericht in 1840
Oprichter(s): Dressel & Kister
Periode: 20ste eeuw
De Passau porselein fabriek is één van de bekendste 'imitators'. Naast het kopiëren van de productie van de Höchst manufactuur (gebaseerd op de originele modellen), werd ook de productie van Ludwigsburg nagemaakt. De Passau fabriek liet zelfs de (gekopieerde) merktekens patenteren d.m.v. registratie in het RWZR. Het getoonde merkteken werd geregistreerd in het RWZR op 09.04.1903 onder het Nr. 59442"

Een voorbeeld:
"Een wit biscuit porseleinen buste van Beethoven. Gemerkt: Dressel. Kister & Cie, Passau. Hoogte 24 cm. Datering ca. 1910/20. Prijs € 100.-"