Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schilderdoek bewerken

Ik wil 3 schilderdoeken met door mij gemaakte afbeeldingen met acrylverf gronden met witte acryl muurverf om er dan opnieuw op te schilderen,kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee dat kan beter niet. Je kunt ze gronden met GESSO, dat lijkt op een witte muurverf maar blijft goed zitten.
Als je over de muurverf gaat schilderen is de kans erg groot dat het loslaat.

Gebruik ook geen goedkope (action)acrylverf om erop te schilderen, ik weet uit ervaring dat je bij het schilderen van verschillende lagen verf de onderliggende laag los kan laten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom je niet investeert in nieuwe doeken. Op de doeken heb je nu al geverfd, waardoor er structuur ontstaat. Als je daar met een witte laag overheen gaat, zal je doek niet egaal en glad zijn. Is dat niet zonde?

Schilderdoeken zijn er in verschillende prijsklasses en kwaliteiten. Ik raad je aan om nieuwe doeken te kopen. Misschien maak je met deze drie schilderen iemand anders blij, als je ze zelf niet meer wilt hebben?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding