Is het Vrijheidsbeeld gebaseerd op een bestaand persoon?

Dan bedoel ik qua uiterlijk?

Toegevoegd na 33 seconden:
Zonder vraagteken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de moeder van ontwerper Frédéric_Bartholdi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de ontwerper heeft zijn moeder als model gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet wie die minnetjes geeft want het is echt waar kijk maar op http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheidsbeeld_(New_York) Marie Bartholdi is zijn moeder en daar zou het beeld op lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bedankt trollen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mijn geen min maar als je een antwoord geeft als dit denk ik ook je maakt een grap je kan beter altijd een bron erbij vermelden daar word naar gekeken en dan krijg je een plus
en niet gelijk gaan schelden dat is niet netjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naja ik noem het zo niet echt schelden :P
, dan zou ik de volgende antwoord een bron bij zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@XLr8: Ik vind het onterecht dat je de minduimers trollen noemt. Er zijn kennelijk 2 mensen oneens met je antwoord en 1 eens (op dit moment). Het begrip "trollen" wordt gebruikt voor mensen die bewust een website zitten te benadelen met rare antwoorden, grappen, zomaar minduimpjes geven etc. Van mij krijg je een plus noch min omdat het pas na panni's goede toevoeging naar mijn mening een goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dan.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij wel een plus, want je geeft gewoon een goed antwoord op wat gevraagd is. Is het Vrijheidsbeeld gebaseerd op een bestaand persoon. Ja. En je zegt ook nog op wie het gebaseerd is. Prima hoor.
De ontwerper van het Vrijheidsbeeld is Gustave Eiffel, de uitvoerende beeldhouwer is Bartholdi, en die heeft naar alle waarschijnlijkheid zijn moeder als voorbeeld gebruikt, iets wat raar is want het was immers ontworpen door Eiffel.

Toegevoegd na 42 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheidsbeeld_%28New_York%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Constructie, niet de jurk en de gelaatstrekken.