Hoe kun je een viltstift die uitgedroogd is weer reanimeren?

Zodat er weer kleur uitkomt. Het gaat om stiften die niet zijn leeggekleurd, maar die te lang in de kast hebben gelegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.8K

Het beste antwoord

Meestal zit er een dopje achterop de viltstift. Haal het dopje eraf en giet wat oplosmiddel in de stift. Je kan, als het even ingewerkt is, er daarna weer mee kleuren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een huishouddoekje een beetje klam (dus niet helemaal nat!) maken en daar het puntje even zachtjes op drukken. daarna kun je weer een tijdje verder kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een beetje water erbijin doen (Dopje achterkant er af halen). Uurtje laten liggen en voila.

Andere optie: voor onder een euro haal je bij aktion een nieuw pakje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een kopje met een bodempje water en doop daar af en toe de punt in van de viltstift. Je kunt ook een klein beetje (paar druppels) water achterin doen (zie eerste antwoord, maar dan gewoon water lijkt me ook prima)