Weet iemand de locatie van het standbeeld op de foto?

Ik ben op zoek naar de locatie van een standbeeld.

Picture for question
10 maanden geleden
2.6K
Pieterke
10 maanden geleden
Wat een mooie foto. Ik kan u helaas niet verder helpen.
AnnBoo8146
10 maanden geleden
Ik weet niet waar dit standbeeld staat. Maar ik heb wel een tip.
Leg de foto voor aan de redactie van de site
https://www.zoekplaatjes.nl/
Misschien kan hij daar geplaatst worden.
tinus1969
10 maanden geleden
Heb je enige indicatie van ee stad of regio? Amsterdam bv?
PT1340
9 maanden geleden
Helaas niet, weet ook niet of het Nederland is. Ik heb de data van Gemeenten in Nederland al nageslagen op beeldende kunst.
Antoni
9 maanden geleden
@PT1340, waar heb je de foto zelf dan vandaan? Misschien geeft dat een aanwijzing van waar de foto genomen is.
Amadea
9 maanden geleden
Gezien het geheel ontbreken van vitrage voor de ramen lijkt mij dat dit niet in Nederland is. Nederlanders houden niet van inkijk.
Antoni
9 maanden geleden
@Amadea, dat valt wel mee! Want ziet, hoe rijk het leven is
Ze zien de televisiequiz
En wonen in betonnen dozen
Met flink veel glas, dan kun je zien
Hoe of het bankstel staat bij Mien
En d'r dressoir met plastic rozen, zong Wim Sonneveld in 1974 al in Het Dorp!
Noctagrim
4 maanden geleden
Via zoekplaatjes.nl: Van Haamstedeweg te Zandvoort (later dr. C.A. Gerkestraat)

Antwoorden (1)

Op de foto is de locatie van het standbeeld het hooggelegen voorpleintje voor de ingang van een vakantiecomplex van Zomers Buiten aan de Van Haemstedestraat 20 in Zandvoort.
Tegenwoordig is de straatnaam bovenop het duin De Schelp en het gebouw dat er nu staat (bovenaan dezelfde trap het duin op) draagt de huisnummers 101-155. Onderaan de trap ligt de Dr. C.A. Gerkestraat.

Het oorspronkelijke gebouw is in 1984 afgebrand. De hieronder gelinkte foto doet vermoeden dat het standbeeld al eerder verdwenen is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zomers_Buiten#/media/Bestand:Het_uitgebrande_restaurant_De_Schelp._NL-HlmNHA_54005777.JPG

Wikipedia: “Het complex in Zandvoort genaamd 'De Schelp' werd gebouwd na 1927 en was bestemd voor 300 gasten. In de Tweede Wereldoorlog is het complex gevorderd door de Duitse bezetter. Na 1945 werden er gerepatrieerde Indische Nederlanders in gehuisvest. In 1947 werd het verbouwd tot vakantiehotel van de vakcentrale NVV en begin jaren 1950 werden er gerepatrieerde KNIL-militairen ondergebracht. Het functioneerde daarna onder andere als dancing en stond lang leeg tot het in 1984 afbrandde.”
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zomers_Buiten#Vakantiewoningen

Plaatje van na de oorlog: https://archief.amsterdam/beeldbank/detail/73cd675a-2200-c92a-8f8a-e8229ee6704f , helaas zonder het standbeeld.

http://www.rbossink.nl/zandvoort/schelp%202.jpg Op deze foto zou het standbeeld er nog kunnen staan.

http://www.rbossink.nl/zandvoort/schelp1.jpg Het ligt op een geëgaliseerd duingebied langs de Dr. C.A. Gerkestraat. Let op de ca. vijf meter hoge stenen trap (die er nog steeds is, recht tegenover de Schelpstraat).
.
Het adres luidde niet Van Haemstede_straat_, maar Van Haemstedeweg 20.
4 maanden geleden