Nee. Van Gogh is in 1890 overleden. Je mag kunstwerken rechtenvrij gebruiken wanneer de kunstenaar meer dan 70 jaar geleden is gestorven.
Op een foto van het schilderij kan wel auteursrecht liggen. Het beste kun je dus met een goede camera een museum ingaan en daar een eigen foto maken.
een jaar geleden
Violien
een jaar geleden
Dankjewel Simon!
Ja, je moet auteursrecht betalen als je een schilderij van Van Gogh verwerkt in een poster. Het auteursrecht is een recht dat de maker van een werk heeft op het gebruik van zijn werk. Dit recht is onbeperkt geldig, dus ook als je een deel van het werk gebruikt.
9 maanden geleden