Welke man wordt hier afgebeeld?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.3K
vraagBraak1
3 jaar geleden
Lijkt Romeins. Is het Julius Cesar? Waar heb je deze foto genomen?

Antwoorden (2)

Julius Caesar
Artist: Andrea di Pietro di Marco Ferrucci (Italian, Fiesole 1465–1526 Florence)
.
Ferrucci's plezierige Julius Caesar is een voorbeeld van de delicaat versierde, een l'antica-stijl van Florentijnse beeldhouwkunst die in de vijftiende en vroege zestiende eeuw in de mode was. Hoewel het gezicht opvallend naturalistisch en portretachtig is, lijkt de overvloedige hoeveelheid oppervlaktedetail eerder de vorm te verspreiden dan te verenigen en de schaal van de sculptuur te verkleinen in plaats van een gevoel van monumentaliteit te creëren. De innovaties van Michelangelo's Brutus komen naar voren in vergelijking met de buste van Ferrucci. Ferrucci, tien jaar ouder dan Michelangelo, werd door Vasari beschreven als een van die prachtige 'beeldhouwers die zonder enig idee te hebben hoe ze op papier moeten tekenen, toch hun werken met hun beitels tot een mooi en prijzenswaardig einde brengen.' Hij werd hoofd van het personeelsbestand in San Lorenzo in 1524, waar zijn expertise in het snijden van marmer waardevol bleek voor Michelangelo.
Toegevoegd op 12 juni 2020 08:43: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Dit is de afbeelding van Julius Caesar

Te koop : https://dutch.alibaba.com/product-detail/hand-carved-marble-julius-caesar-bust-for-home-decoration-60461604058.html
Toegevoegd op 12 juni 2020 08:22: afbeelding
Plaatje bij antwoord