insecten zijn koudbloedig. als ze afkoelen Bijv in de koelkast) worden ze langzaam en zelfs bewegingsloos. ze sterven neit en ze lijden ook niet. het is gewoon een situatie die in de natuur regelmatig voorkomt en die ze dan ondergaan. als de foto gemaakt is, kun je het insect weer aan zijn lot over laten. hij warmt dan op en gaat weer op weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eerst laten ophouden met leven, klinkt cru, maar ja, wel effectief.
13 jaar geleden
Je kan ze met een spelt vastnagelen.
Of vastlijmen.

Maar buiten dat is het enige dat je je gaat verdiepen in de insecten wereld. Het is een heel moeilijk vak, waarbij je als fotograaf precies moet leren aanvoelen hoe insecten leven. Dan kan je daarop anticiperen.

Een libelle gaat namelijk vaak terug naar zijn favoriete plek. Dus als jij bij die plek je camera, flitsers, ed. opstelt. Dan zal hij eerst wel wegvliegen, maar zal ook weer terugkomen. Dan moet jij klaar staan om die foto te maken.

Natuurfotografie en met name dieren is heel moeilijk, waarbij je veel onderzoek moet plegen over je onderwerp. En natuurlijk heeeeel veeeeeel geduld.

Toegevoegd na 7 minuten:
Lees dit interview eens:

http://zoom.nl/artikel/20535/in-the-picture-leon-baas.html

Toegevoegd na 13 minuten:
Foto van leon baas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord
Snelle sluitertijd en film zullen de truuk doen.