Dat kan, de meeste films bevatten een deel van de cultuur van het land waar het gemaakt is. En er zijn ook gewoon een hele boel films die speciaal over een cultuur gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er nogal een wat voor film.. natuurlijk zijn er culturele (geen documentaires) films googel het maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Toen ik nog CKV had, moest je een aantal culturele activiteiten bezoeken. Film mocht ook, zij zochten uit welke. Ik ging naar 'Quantum of Solace' en 'Indiana Jones'. In hoeverre het echt cultuur is, da's persoonlijk.

Een film als 'Soldaat van Oranje' vind ik van wel, maar bijvoorbeeld 'Costa' weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De art house movies, of films die in iets kleinere zaaltjes draaien, zijn vaak cultureel. Je leert iets over een land, een stad, een andere cultuur. Over hoe mensen met elkaar omgaan in een bepaalde samenleving. Wel degelijk leerzaam dus.