Wie heeft verf uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En hoe zit het met acrylverf?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die kun je op naam van Otto Röhm zetten, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Acrylverf

Antwoorden (1)

Dat is niet tot een bepaalde persoon te herleiden. Er zijn rotsschilderingen bekend van meer dan 35.000 jaar oud waar al met 'verf' werd gewerkt. Deze verf bestond uit een mengsel van speeksel en mineralen die men in de omgeving kon vinden. Door de eeuwen heen is speeksel vervangen door andere stoffen (al in de Romeinse tijd olie) en zijn er meer en meer pigmentstoffen gevonden om uiteindelijk bij de huidige verven uit te komen.