Wat is hier kunst aan?

dit is een kunst werk van william anastasi.
kan iemand mij zeggen wat dit tot kunst maakt?
is er iets in te zien wat bijzonder is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

William Anastasi maakte dit in de metro eind jaren 70. Het heet "Subway Drawings". Anastasi nam de metro dagelijk om zijn schaakvriend John Cage te bezoeken. Met een potlood in zijn hand en ellebogen onder een hoek van 90 graden registreerde zijn potlood de beweging van de metro als een soort van zeismograaf. Het stoppen, versnellen, schommelen staat allemaal op papier. "it is an art object that expresses the physicality of its making." (Pamela Lee) Toegevoegd na 3 minuten: Ik ben zelf geen kunstkenner, maar ik vind de verhalen achter dit soort abstracte werken wel leuk. Leuk dat je deze tekening met ons wilde delen Prutseinstein. Toegevoegd na 7 minuten: Hij kon er kennelijk ook niet genoeg van krijgen, want hij heeft er flink wat gemaakt. Deze is van 1994.

Bronnen:
http://rodcorp.typepad.com/rodcorp/2004/06...

Het is niet bijzonder, zelfs een kind kan zoiets maken. Het gaat juist om de gedachte dat je hebt als je naar het kunstwerk kijkt (alhoewel ik hier echt niks in zie).

Het roept vragen en gedachten op, dus het is kunst.

Het werk van deze kunstenaar is conceptuele kunst. Zie www.nl.wikipedia.org/wiki/Conceptuele_kunst In dit geval is de ideevorming (waarom maakt hij dit) belangrijk. En waarschijnlijk ook de plek waar dit getoond wordt, bijv in een ruimte met 'ouderwetse' schilderijen, waardoor je na gaat denken over wat kunst eigenlijk is. Van de bekende werken van Mondriaan zeggen sommigen ook "Geef me een liniaal dan kan ik dat ook". Maar als je de ontwikkeling van zijn stijl bekijkt (van bijv een realistische boom, tot verdeling van die boom in rechte vlakken), zie je dat hij een unieke, eigen manier heeft gevonden om de werkelijkheid weer te geven.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wat kunst is. Wat voor de een kunst is, is voor de ander bagger (en andersom). Persoonlijk vind ik dit geen kunst. Voor mij moet kunst iets zijn dat geen uitleg behoeft.

Ik zie er 2 'kevers' in die elkaar verstrengelen, wel kunstig Het heeft igg zijn doel bereikt Toegevoegd na 13 uur: igg moet zijn iig (in ieder geval)

Probeer eens na te tekenen. Dan zie je wel of het een kunst is... Wat mij betreft wel, apart!

Dit is net zo 'kunstig' als jouw kleitaart versierd met ledlampjes Pruts. Het creëeren van iets vanuit creativiteit kan uitmonden in kunst. Of iedereen dat kunstje kan waarderen is natuurlijk weer een ander verhaal....

Misschien een uiting van een gevoel..

Kunst is alles wat door de kunstenaar als kunst wordt bestempeld,of het goede of slechte kunst is,mag je zelf beslissen.

Persoonlijk vind ik alles kunst. Een tekening van een kleuter is ook kunst. Vind ik althans. Maar dat is een waardeoordeel. Dit is daarintegen een feit: Je kunstwerk komt meestal in een museum te hangen als het vernieuwend is. Ik las in andere antwoorden dat hij aparte methoden had gebruikt om het te maken. Dan is dat dus de reden waarom het echt tot kunst verheven is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100