Zijn mijn tekeningen goed genoeg om de kunstacademie binnen te komen?

Zouden jullie hier even naar willen kijken? www.everheij.wordpress.com

Weten jullie of dit soort tekeningen goed genoeg zijn om te laten zien?

p.s. niet mijn beste werk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (14)

Heb jij met dat talent nog een opleiding nodig dan?
Ik heb jaren bij kunstenaars gewerkt en jij komt er wel hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net een kijkje genomen. Ik zou zeggen: "werkelijk, waarom zou je nou niet gaan?! Het zijn prachtige tekeningen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het mooi. De verhoudingen kloppen goed, maar moet je niet meer soorten werk laten zien op een kunstacademie? Je tekent nu uitsluitend portretten.

Volgens mij willen ze op de K.A. ook andere technieken zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie tekeningenn zeker weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik ze,op dat eerste naakt na erg mooi,maar wel eentonig,ik bedoel er zijn toch ook andere onderwerpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wil je een eerlijk antwoord? Ik neem aan van wel, ook al zal dat niet altijd leuk zijn.
Ik heb de site en jou werk bekeken en het ziet er best wel leuk uit. Misschien is er bij jou nog voldoende marge om te groeien, maar zoals het er nu uit ziet, vind ik het persoonlijk te simpel en oppervlakkig.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed genoeg is voor de kunstacademie. Ik ken hun toelatingseisen niet. Als ik moest beslissen of je werd toegelaten, zou ik NEE zeggen, maar ik zou je bv. wel een opdracht kunnen geven en aan de hand daarvan een definitieve beslissing kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de kunstacademie ga je toch dingen leren, jpouw in te leveren werk is alleen maar een indicatie of een mogelijkheden zijn om door te groeien, niet of je het allemaal al kan. Dan zou je niet naar de kunstacademie hoeven te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker proberen. Ik heb geen verstand van kunst maar, ik vind dit mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je werk bekeken en ik zie wel degelijk potentie.
Er zijn wel wat puntjes voor verbetering vatbaar maar daarvoor ga je dan ook lerenEn er is altijd wel wat te verfijnen of te leren. Andere techniekenm stijlen en onderwepen. Het schilder en tekenen van personen is niet het makkelijkst.
Ik zou zeker werken insturen, al was het maar om te weten waar je staat uit de mond van diegene die je moeten aannemen.
Welke precies de criteria zijn die men hanteert weet ik niet maar ik ken iemand die geweigerd is omdat men dacht dat hij zijn werk o.i.v. drugs had gemaakt. Hij is geen kunstenaar geworden maar verdiend nu wel een dikke boterham als reclame tekenaar.
Zelf vind hij het allemaal prima en tekent nog veel in zijn vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vooropleiding is ook belangrijk. Het is uiteindelijk een HBO opleiding. Die tekeningen lijken me goed genoeg. Daar kan je nog veel aan verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik zit op de Kunstacademie!

Welke school wil je naartoe?

Bij ons op Artez willen ze vooral diversiteit en eigenheid zien. Het werk inhoud hebben. Wat is de filosofie achter je werk. MAAR, je hebt niet voor niks nog 4 jaar modeltekenen, elke week 3 uur. Dus al perfect kunnen tekenen is niet het belangrijkste (en onmogelijk)... ik denk dan eerlijk gezegd dat de persoon en zijn (beeld)verhaal minstens zo belangrijk is.
Vraag maar raak! Je kunt niet goed genoeg voorbereid zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegt vind ik er maar 2 vrij mooi om te zien en dat zijn de portretten, daar zit er wel talent, de rest is voor mijn gevoel nog aardig aan verbetering toe, dus waarom niet proberen op de kunstacademie te komen. je zal er in ieder geval nog heel veel leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja helemaal goed!
Ik deed 15 jaar terug hetzelfde als jij. Op een de meeste academies leer je zo ontzettend snel de kleine kneepjes en weetjes over hoe te tekenen/schilderen als je er open voor staat, en ik denk dat dit wel gaat lukken bij je!
Succes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ja. Ik heb er zelf ook de opleiding gevolgd en ik weet wel wat er van je verwacht wordt. Weet je wat ik vind?.. Feit dat je een internetsite hebt waar je je tekeningen laat zien is al genoeg om te bewijzen dat je er zorgvuldig en met passie mee omgaat. Je bent ambitieus en het ziet er niet uit als een bevlieging.
Je tekeningen hebben een goede hand waar potentie inzit. Ik denk dat je nog erg veel moet leren, maar ik zie er wel toekomst in.
Laat aan de academie zo breed mogelijk van je zien. Heb je niet ook beeldhouwwerkjes of textiele werkstukjes? Als het een beetje kwaliteit heeft zeker laten zien.
Succes!