Hoe maak ik een mal?

Hallo,
Ik wil van Latex een mal gaan maken, alleen ik snap het uitleg filmpje niet echt https://www.youtube.com/watch?v=l6XuDB83dq4

Hierin staat, 5 lagen opbrengen, met een pauze er tussen van 15 minuten.
Daarna heeft hij het over 15 lagen met een pauze van 15 minuten, echter snap ik niet of dit gelijk moet, of dat er bijvoorbeeld nog een dag tussen moet zitten?

Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Latex is een één-component materiaal waaraan in het filmpje een verdikker (geen verharder) wordt toegevoegd. De mal maak je door 15 lagen te kwasten met telkens 10-15 minuten er tussen. Het uitharden kan je versnellen door een haarföhn te gebruiken of in een magnetron op middelmatig vermogen.