hoe weet ik of mijn schilderij beroemd is?

Wij hebben een schilderij maar we willen graag weten of deze beroemd kan zijn. Hoe kan ik dit opzoeken/weten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Amadea
7 jaar geleden
Het laten beoordelen bij Kunst of Kitsch of andere soortgelijke activiteiten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je verregaand moet zoeken, zal het vast geen 'beroemd' schilderij zijn... 't Kan natuurlijk wel zijn dat het werk van een bekende schilder is, wellicht dat je dat bedoelt?
SimonV
7 jaar geleden
Google op de naam van de schilder.
Bijvoorbeeld:
"Piet de Vries" schilder
Als je dan geen informatie krijgt, weet je zeker dat het geen beroemde schilder is.

Antwoorden (1)

Je kan een foto maken van het schilderij (recht van voren) en dan met een Reverse Image Search (een omgekeerde afbeeldingszoektocht) kijken of het schilderij (veel) voorkomt op internet.

Een Reverse Image Search kan met Google Afbeeldingen https://www.google.nl/imghp (klik daarvoor op de camera in het trefwoordenvak en upload je afbeelding) of makkelijker nog met www.tineye.com, waar je ook je afbeelding kan uploaden.

De Reverse Image Search is geen garantie voor het vinden van een antwoord, maar biedt wel mogelijkheden daartoe.

Dat je het origineel in je bezit hebt, lijkt mij overigens twijfelachtig wanneer je het schilderij veel tegenkomt op internet, maar het is altijd mogelijk...