Hoe teken ik via de PC?

Ik kan goed tekenen en zou graag een strip willen tekenen op de computer. Echter heb ik hier totaal geen verstand van. Voor een leek: hoe teken je op de pc en wat heb je allemaal nodig? Omdat ik ook niet weet of ik het goed kan/leuk vind zou ik het graag eens proberen zonder meteen dure dingen aan te schaffen, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn best veel (gratis) tekenprogramma's te vinden voor de pc. Als Engels geen bezwaar is, zou je bijv. Krita kunnen proberen. Zo te zien sluit dat goed aan op jouw wensen.
http://www.webwijzer.nl/foto/gratis-tekenprogrammas.html

Antwoorden (1)

Ik weet niet wat jij duur vind, maar een tekenpad heb je al voor 50 euro.

Voor echt op de pc zelf tekenen heb je tekensoftware nodig. De echte gratis opties zijn qua mogelijkheden zeer beperkt om echt iets functioneels te kunnen.

Wil je echt eens kijken hoe dat werkt met software en puur op de computer, dan kun je beginnen met de gratis programma's paint.net en sketchup

Online zijn vaak allerlei tutorials te vinden hoe je dingen kunt maken met bepaalde programma's zoek dan simpel op tutorial + programma naam.