Taxaties dienen eigenlijk te worden uitgevoerd door een kenner, die het voorwerp moet zien om het te kunnen taxeren. Het "Made in China"- stickertje doet, al betekent het dat de vaas ECHT Chinees is, toch vermoeden dat het geen kostbaar 'antiek' zal zijn, maar (late) massaproductie. Maar voor het zelfde geld is jouw vaas een uitzondering, en is die tóch iets meer waard. Die zekerheid kunnen we je op GV niet geven.

Vazen van dit model met vergelijkbare afdrukken en goud-details doen op Internet rondom de 25-500 euro, maar de duurdere zijn dan vaak (niet altijd) signifikant ouder (pre-WO II). Vraagprijs. Dat zegt dus niets over de waarde van jouw specifieke vaas, die tussen de 10 en 1000 euro kan liggen, vermoedelijk rond de 400-500. Via een foto is het echter moeilijk zo niet onmogelijk te bepalen of het om het type vaas gaat dat je op veilingsites vindt (gemiddeld rond de 400 euro), of op Marktplaats ziet (gemiddeld rond een tientje).

Met wat geluk kun je een keer terecht bij een kunst&kitsch dag (niet altijd via teevee, ook sommige musea doen wel eens zoiets om publiek te trekken), dan kun je een gratis taxatie proberen te krijgen, en kom je niet van een al te koude kermis thuis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een leuke vraag. Ik heb namelijk in mijn studie kunstgeschiedenis tijdens mijn master, mij gespecialiseerd in de Chinese kunst en cultuur. Aan het embleem op de onderkant te zien is er een zeer grote kans dat vaas van Chinese origine is. Echter door de goede banden die wij met China hebben, bezitten wij erg veel Chinese erfstukken. Hierdoor is de waarde van de vaas niet meer extreem hoog. Dit zal liggen tussen de 250 en 500 euro.