Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wie de kunstschilder is?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Antoni
7 jaar geleden
Ik heb je hierover berichten gestuurd met nog meer uitgebreide informatie over de maker.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De ets heet "L'escale de la Huppe" en de maker Hughes Renier.
Hij werd in 1954 in Afrika geboren. Woonde in Frankrijk, Marokko, en Amerika, en keerde daarna terug naar België. Hij studeerde schilderkunst, beeldhouwen, fotografie en animatie en ging daarna aan het werk als illustrator. Hij illustreert literaire boeken, boeken over architectuur, en reclame. Hij geeft cursussen tekenen en schilderen, heeft een eigen atelier, en maakt eigen kunstwerken. Vooral aquarellen en tekeningen die een denkbeeldige toekomst voorstellen, een wereld waarin harmonie afhangt van de balans tussen natuur en mens.

Een huppe is trouwens een hop, een aparte gekuifde lichtbruine vogel met zwart-wit gestreepte vleugels en een lange spitse licht gekromde snavel.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Hop: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hop_(vogel) Overigens vind ik het 9vanwege de snavel) eerder een Grutto, maar dat zal wel artistieke vrijheid zijn...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vogels in de achtergrond zijn hoppen.
Het geheel is trouwens denk ik een litho.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding