Waar en door wie is het beeldhouwen uitgevonden?

Ik wil weten waar en door welk volk/welke persoon het beeldhouwen is uitgevonden, ik het het nodig voor een werkstuk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Als je wat exactere informatie wilt dan 'de prehistorische mens', kom je uit bij de Egyptenaren, rond 3000 voor Christus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De oudst bekende beelden stammen uit het Aurignacien. Het oudste gevonden voorbeeld daarvan is de Venus van Hohle Fels. Dit beeldje werd in september 2008 ontdekt in een grot bij Schelklingen in Baden-Württemberg in het zuiden van Duitsland.

Aurignacien is de naam van een archeologische cultuur uit het Laat-paleolithicum in Europa en Zuidwest-Azië. Het begon tussen 40.000 en 36.000 jaar geleden en eindigde tussen 28.000 en 26.000 jaar geleden. De naam is afgeleid van de vindplaats Aurignac, in het departement Haute-Garonne in Frankrijk.
Amadea
8 jaar geleden
Dat is niet bekend en kan je dus ook nooit zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn wel volken die het eerder ontdekte dan andere volken, maar bijna elk volk heeft het zelf ontdekt. Want duizende jaren terug was er geen contact tussen bvb Egypte en Zuid-Amerika en toch maakte ze beide beelden.