Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een schilderij huren?

We zijn bezig met de verbouwing in ons huis en we zoeken nog een mooi schilderij/graffiti/tekening boven onze bank op een witte muur.
We zijn op het idee van huren gekomen doordat je steeds andere kunst in je woning hebt.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat de prijzen ongeveer zijn voor schilderijen van zo'n 1-2 meter breed.

Qua kunst houden we van vanalles, van abstract tot gebouwen en van natuur tot de mens.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor de antwoorden, ik ben in ieder geval iets wijzer geworden.
Zijn er overigens mensen die ook echte ervaring hebben met dit soort uitleen kunstwerken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
802

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt kunst huren bij een artotheek. Kijk op onderstaande link voor arthotheken per provincie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord had de meeste toegevoegde waarde. Googelen kan ik wel, maar van arthotheek had ik nog nooit gehoord.

Andere antwoorden (4)

Kunstuitleen:
www.kunsthuizen.nl
en www.kunstuitleen.nu
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op tal van websites kan je kunst huren.
In de bron staat er eentje, maar als je op google intoest kunstuitleen vind je er nog 1000den.
Ik geef normaal nooit links naar google in mijn antwoorden, maar in jouw geval is het ook afhankelijk van waar je woont e.d. Dus ben ik van menig dat je beter zelf kan zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek op 'kunstuitleen' en je vindt meer dan je lief is.

Ga eens langs bij activiteitencentrums voor geestelijk gehandicapten. In Hilversum zit bijvoorbeeld Kijkoor. De gehandicapten maken kunst, onder andere schilderijen. Die kun je kopen, maar ook huren. Je mag ook eerst huren, en als het bevalt later alsnog kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor kun je het best bij Kunstuitleen terecht. Ik denk dat er in iedere stad van een beetje omvang wel 1 zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding