wat is het verschil tusssen een copic marker en een copic ciao?

ik wil graag copic markers kopen. Maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen de copic marker en de copic ciao?. De copic markers kosten 8 euro per stuk en voor een hobby is dat best veel, terwijl de copic ciao maar 3,50 kosten. Wat is dan het verschil? Ik kan het eigenlijk ook niet echt op internet vinden. Weet iemand mischien het antwoord?

Alvast bedankt!:)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

Het grote verschil is de soort borstels.
Copic maakt drie soorten markers:
Originals/ Classic:
- 248 kleuren
- Vierkante behuizing
- Eén platte, rechthoekige 'borstel' en eentje zoals een viltstift
- Veel inkt
Sketch:
- 358 kleuren
- Ovale behuizing
- Eén platte, rechthoekige 'borstel' en eentje zoals een kwast
- Redelijk veel inkt
Ciao:
- 180 kleuren
- Ronde behuizing
- Eén platte, rechthoekige 'borstel' en eentje zoals een kwast
- Weinig inkt, moet je zeker eens bij gaan vullen.

Ik zou de ciao het meest aanraden als je net begint aan copics. Uit eigen ervaring weet ik dat ze goedkoop, makkelijk bij te vullen, en comfortabel zijn. Met 180 kleuren kom je heel erg ver.
Het enige nadeel van de ciao en sketch is dat je geen hele fijne punt hebt, zoals bij de originals, maar het is wel mogelijk andere uiteindes ('nibs') op je markers te zetten, dus als je het nodig hebt, is dat altijd een optie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn 3 soorten copics. De classic (scherpe punt en brede punt) en de Sketch (penseel punt en brede punt) de Ciao is een voordeligere varriant van de Sketch marker. De sketch marker en classic kan je heel goed navullen met copic refill inkt. Daardoor zijn ze eigenlijk uiteindelijk best voordelig! De ciao is er ook in veel minder kleuren dan de sketch!