Wat is het verschil tussen een moodboard en moodbox ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Ivana
8 jaar geleden
Bij een moodboards maak je een collage van 'papieren' voorbeelden, knipsels die jouw sfeer verwoorden en aantonen wat voor jou geliefde zaken zijn. Bij een moodbox Zal je een verzameling voorwerpen in een doos deponeren lijkt mij.

Antwoorden (1)

Een board is een (prik)bord en een box is een doos. Dus de eerste kun je je voorstellen als een groot bord aan de muur waarop je met punaises briefjes prikt met teksten en afbeeldingen. En de tweede kun je je voorstellen als een grote doos waar je die briefjes in doet. Om ernaar te kijken levert het eerste dus een beter overzicht dan het tweede. De moodbox moet je eerst openen om er iets uit te kunnen kiezen.
Amadea
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Een moodboards is niet zomaar een prikbord. Het heeft als doel een totale voorstelling te geven van de stemming die maker in het hoofd heeft (bijvoorbeeld voor het bouwen/inrichten van een huis, een sfeer van een gewenste vakantie, een beeld te geven van een kledinglijn).