Waar kan ik tekenspullen kopen?

Ik wil graag zelf, thuis een groot werkstuk maken. Het is voor het eerst dat ik dit ga doen, dus heb ik nog geen goede materialen. Ik wil het graag met houtskool en krijt maken, want op school had ik voor de opdracht met die materialen een heel hoog cijfer. Toen hadden we alleen zwart, wit, grijs en bruin krijt... Ik zou ook graag andere kleuren krijtjes willen. En dan bedoel ik niet van dat stoepkrijt maar van die harde krijtjes. Ik heb er best veel geld voor over dus dat is het probleem niet. Ik heb alleen gewoon geen idee welk merk, waar, hoeveel je uit moet geven etc. Soms zijn goedkope dingen ook echt slechter dan dure dingen, maar soms maakt niet eigenlijk niets uit.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blaak- Rotterdam, onder de kubus woningen zit een giga tekenwinkel. Kun je zelfs canvas doeken kopen formaat 'nachtwacht'.
Antoni
9 jaar geleden
Ja, die winkel noemde ik al in mijn antwoord: Harolds aan de Burgemeester van Walsumweg 730-860.
Poet
9 jaar geleden
In Arnhem heb je www.petervanginkel.nl
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ben gek op panda krijt. Kun je hele leuke dingen mee maken.
Alleen jammer dat ik vaak geen inspiratie heb.
En ook niet zo mooi kan tekenen. http://www.heutinkcreatief.nl/tekenen/krijt/panda.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont, want als je in een grote stad woont zijn er meer mogelijkheden om tekenspullen te kopen. Ik raad ook aan de V&D, Hema, Action, Kruidvat (soms) en boekenwinkels, zoals Bruna.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duurdere materialen zijn niet persé beter hoor. Zelf teken ik veel met kleurpotlood en dat gaat prima met potloden van de Wibra... Bedoel je van die "vettige" harde krijtjes (wasco/oliepastel) of van die "droge" (pastelkrijt)?
Pastelkrijt heb ik weleens bij de Action gekocht; daar hebben ze allerlei creatieve spullen, die niet duur zijn. UItgebreidere keuze is er bij hobbywinkels; maar die zijn ook (veel) duurder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja bedankt! Ik denk dat ik daar allemaal wel wat aan heb. Zelf woon ik in Beverwijk dus Rotterdam en Arnhem zijn eigenlijk wel een beetje ver :) maar alsnog bedankt voor de tip @badkarma @Antoni @Poet @Marjol31n ik bedoel van die "vettige", maar wel heel erg bedankt

Het beste antwoord

ik teken ook erg vaak en koop mijn dingen gewoon bij een hobbywinkel, Action en bij sommige boekwinkels verkopen ze ook tekenspullen.
ik heb aquarel papier bij de lidl vandaan en dat is erg goed.
je hoeft niet veel uit te geven om iets moois te maken.
het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wilt maar vaak kun je de meeste dingen erg goedkoop halen.
succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan de Burgemeester van Walsumweg 730-860 in Rotterdam vind je Harolds. Deze winkel is gespecialiseerd in tekenspullen en ander materiaal voor (aspirant-)kunstenaars en hobbyisten.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer dat ik in Beverwijk woon. Het blijft wel gewoon een hobby dus ga ik niet zomaar even naar Rotterdam. Alsnog bedankt!
Antoni
9 jaar geleden
Via die website kan je waarschijnlijk ook wel bestellen. Dan worden je spullen thuisbezorgd. Je kan er ook een dagje uit in Rotterdam van maken! Er is genoeg moois te zien in de buurt, bijvoorbeeld de kubuswoningen, waarvan je één in kan en de nieuwe Markthal, ook een bezoek zeker waard! NS-station Rotterdam Blaak is op loopafstand, dus de winkel is eenvoudig te bereiken.
Ik heb bij de Pipoos heel goed krijt gekocht, het merk heette: Van Gogh (the quality brand)
De prijzen verschillen nogal omdat je grotere maar ook kleinere uitvoering kon kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat grappig ik kom net van de V&D en daar heb ik precies van dat merk ze gekocht! Fijn om te weten dat ze goed zijn!