Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je illustraties voor een boek?

Maken illustratoren hun tekeningen digitaal met een tekentablet? Of op papier? En wat zijn dan de mogelijkheden om het op de computer te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Illustraties worden tegenwoordig volledig digitaal gemaakt met software als Adobe's Illustrator en een teken tablet. Dit is behoorlijk prijzige en vrij lastig te leren tekensoftware. Er zijn ook wel freeware programma's te vinden maar deze hebben niet de mogelijkheden die een professioneel tekenaar nodig heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, nou...Berenburgerij...dat gaat echt niet op voor alle illustraties. Zelf ben ik behoorlijk rap op de Mac, maar veel van mijn illustraties zijn voor een groot deel met de hand vervaardigd. Een lekkere methode is daarna om de tekening in te scannen en daarna verder te werken in een mix van Illustrator en Photoshop.
Voor een aantal voorbeelden kijk even op http://www.afterdaan.nl/illustraties-en-caracters-bij-kunstplek-afterdaan.html.
De meeste van deze prenten zijn eerst getekend (in potlood of met pen en inkt) en daarna op de Mac ingekleurd en afgewerkt.
Nou, nou…Berenburgerij…dat gaat echt niet op voor alle illustraties. Zelf ben ik behoorlijk rap op de Mac, maar veel van mijn illustraties zijn voor een groot deel met de hand vervaardigd. Een lekkere methode is daarna om de tekening in te scannen en daarna verder te werken in een mix van Illustrator en Photoshop.
Voor een aantal voorbeelden kijk even op http://www.afterdaan.nl/illustraties-en-caracters-bij-kunstplek-afterdaan.html.
De meeste van deze prenten zijn eerst getekend (in potlood of met pen en inkt) en daarna op de Mac ingekleurd en afgewerkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding