Welke werken van schilder Rafaël/ Raphaël zijn in Florence en de rest van Toscane te zien?

Op school heeft mijn dochter een werkstuk over de schilder Rafaël gemaakt. Op vakantie in Florence wil ik daarom met mijn dochter originele werken van deze schilder gaan bekijken. Er hangen werken in het Uffizi en in de galerij van Palazzo Pitti, wie weet welke werken dit allemaal zijn? Zijn er ook nog andere werken van hem in Florence en overig Toscane (o.a. Siena, Pisa, Lucca)te bewonderen op plaatsen waarvoor je geen toegang hoeft te betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Antoni
9 jaar geleden
Grote kans dat ze na het tiende kunstwerk van Rafaël in Toscane er wel genoeg van heeft gezien, lijkt mij, ondanks jouw en haar enthousiasme over haar werkstuk...

Het beste antwoord

In de Uffizi zijn ondermeer te zien de Madonna met de goudvink; het portret van Paus Leo X, een zelfportret en de portretten van Elizabeth Gonzaga en Guidobaldo van Montefeltro. In het Pitti Paleis zijn te zien: de portretten van Maddalena en Agnolo Domi en dat van Tommaso Inghirami en daarnaast nog de Madonna del Granduca en de Madonna della Seggiola. In de rest van Toscane waren verder geen werken te vinden in musea (gekeken bij de Pinacoteca Nazional in Siena, de Pinacoteca e Museo Civico in Volterra, het Museo Nazionale San Matteo in Pisa). Voor werken van Rafael zou u vooral naar Rome moeten gaan, of (wat dichterbij) het Teylers Museum in Haarlem, waar veel tekeningen van Rafael worden bewaard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor dit uitgebreide antwoord!