Afhankelijk van de qualiteid die u nastreeft, en hoe lang het papier mooi moet blijven. Voor oefenen zult u een ander papier kunnen gebruiken dan wanneer u een prachtig werk maakt.

Voor het schets en oefen werk is printerpapier 80gram/m goed genoeg maar voor werk waar meer werk en liefde inzit zou ik wat zwaarder papier pakken, zo'n 90-100gram/m en dit is in de gemiddelde hobby winkel te koop voor hangend werk wellicht zelfs 120-130gram/m. Neem niet te glad papier, probeer een aantal papierstrukturen. Het bindmiddel/was/olie in het krijt en de pastel potloden moet de kans hebben aan het papier te hechten. Dit blijft ook mooier bij de behandeling met water en is langer kleur vast.

Hoop dat dit u op weg helpt anders vindt u meer informatie via de bronnen. Veel tekenplezier gewenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt ook in een goede zaak voor kunstenaarsbenodigdheden kijken, daar hebben ze blokken met een aantal vellen. Ook met gekleurde vellen. Speciaal voor tekenen met pastelkrijt.
Naderhand kan je het ook fizeren met een spuitbus. Die je in die winkel kunt kopen.
Er wordt ook wel haarlak voor gebruikt. Maar dat kan wel vergelen. Veel plezier.