Heeft de vrouwenemancipatie invloed gehad op de kunst?

Ik weet wel dat er meer vrouwen kunstenaar zijn geworden, dus ik vroeg me af of hierdoor ook de kunst veranderd is geworden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Emancipatie heeft heel veel invloed gehad op alles en iedereen dus ook op de kunst lijkt mij, dit zal geen bevredigend antwoord voor je zijn , maar het is in ieder geval een juiste conclusie!

Antwoorden (1)

Een kunstenaar is iemand die over kwaliteiten beschikt om op welk gebied van uiting geven dan ook, creatief te werk gaat of kan gaan.

Hooguit dat scholing hem/haar praktisch wat vormt maar de talenten (latent aanwezig) maken van hem of haar een autodidact van stonde af aan. Of de talenten worden ontwikkeld ligt aan de kunstenaar zelf. Als hij of zij er nooit achter komt dat er een talent in hem/haar aanwezig is, is dat alleen maar jammer.

Het is niet zo dat een emancipatie ontwikkeling een of meerdere kunstenaars oplevert. Hooguit dat de persoon in kwestie de kans krijgt zich te etaleren.

Hooguit dat de kunst gediend is ( geweest) dat er meer kunstenaars uit de kast kwamen. Zoals homo's nu (!!???). Maar wezenlijke veranderingen heeft het mijns inziens niet opgeleverd.

Er is veel kunstuiting in het geheim gemaakt en wel op allerlei gebied. Zo bestaat er een grote verzameling kunst die door het Vaticaan verborgen wordt gehouden.
Misschien wel omdat de nonnen en de priesters niet voldoende in de maatschappij zijn geëmancipeerd om hun kunst te tonen. Misschien was die kunst wel niet altijd even gewenst in het tijdsbeeld van toen.
Wie zak het zeggen??

Toegevoegd na 2 minuten:
De laatste zin moet verbeterd worden.
Wie zak... moet zijn wie zal...