Wanneer mag je jezelf een kunstenaar noemen?

Moet je dan een kunstopleiding hebben gevolgd of werk hebben verkocht of zo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Dat is altijd een punt van discussie. Aangezien een kunstenaar een vrij beroep is, mag je je kunstenaar noemen wanneer jij vindt dat je dat bent. Wel zijn er opleidingen en cursussen te volgen die je hierin op weg kunnen helpen en / of ondersteunen.

Hetzelfde geldt voor een kunstwerk. Er zijn geen regels waaraan een werk moet voldoen eer het zich 'kunst' mag noemen. Iedereen zal daar namelijk andere opvattingen over hebben. Over het algemeen geldt daarom dat kunst ook daadwerkelijk kunst is, als de kunstenaar / maker dat zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, die Rainbowsoul;

Kunstenaar is een vrij beroep. Het kent geen vestigings- of opleidingseisen. Creativiteit en talent zijn een pré.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is geen beschermde titel of iets dergelijks. Het staat dus eenieder volledig vrij zich "kunstenaar" te noemen en zich als zodanig uit te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is een pre als je egocentrisch bent, de wereld vervloekt, en de wereld geen waarde aan jou, noch je werk hecht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een sprekend voorbeeld van de egocentrische naïviteit waarmee kunstenaars elkander steunen en nog eens een zwarte tabaksrochel spuwen op de onbegrijpende wereld
Op het moment dat jij denkt dat je het bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen mag zich kunstenaar noemen.

Als jij verf tegen een doek flikkerd (iets wat je zussie van 6 ook had kunnen maken) en je maakt het groot, duur en geeft het er een mooie naam aan.... Grote kans dat je het kan verkopen en kunstenaar bent.