kunnen mensen je echt onder hypnose brengen ?

* ik weet wat jij deed.
* de nieuwe uri geller.

en het werkt enkel met 5seconden praten..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wou ook al zo`n vraag stellen. XD

Het beste antwoord

Ik weet niet of ik die programma's ooit ga geloven. De tv wereld heeft er heel wat voor over om iets zo over te laten komen op tv dat het heel veel kijkcijfers oplevert.
Ik geloof wel degelijk dat hypnose bestaat hoor. Dat je dat echt kan enzo.. maar ik geloof alleen niet altijd de tv wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mensen zijn heel makkelijk in trace en ontspanning te brengen. Daar zijn truucjes voor en heeft te maken met een bepaald stemgebruik, gebruik van taalpatronen en door de hypnotiseur leidend en onverwacht op te laten treden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal. Je kunt jezelf door mensen onder hypnose láten brengen. Je moet wel zelf meewerken met de hypnotiseur.

De reden dat hypnose in shows meestal werkt, is juist dat het een show is. Mensen laten zich erdoor meeslepen, ze weten dat onder hypnose raken deel van de show is. Bewust of onbewust denken ze dat onder hypnose raken 'erbij hoort'. Daardoor maakt de setting mensen vatbaarder voor hypnose dan ze onder andere omstandigheden zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypnose kan echt, maar misschien is dit interessant om te lezen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er bijna zeker van van wel, maar natuurlijk is bij Ik weet wat jij deed er een hele show omheen gebouwd. Hou er wel rekening mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het op tv zie lijkt het me sterk overdreven. Maar ik heb ook in privésfeer zo'n sessie gezien wat wel echt overtuigend was. Dus ja je kunt wel echt onder hypnose gebracht worden als je er open voor staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
De reactie van SuzyQ lijkt me ook erg waar.