Wat is ongeveer de waarde van een schilderij van Willy Sluiter?

Op de bijgevoegde foto ziet u een portret van Koningin Wilhelmina, geschilderd door Willy Sluiter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willy_Sluiter

Het schilderij is een beetje beschadigt en het kan wel 100 jaar oud zijn.
De vraag is dus ook of het de moeite waard is dit schilderij op te lappen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het originele schilderij dateert van 1936. Het toont Koningin Wilhelmina die de versierselen behorend bij een Ridder Grootkruis in de Orde van de Nederlandse Leeuw draagt. Dit zijn een grootkruis van de orde aan een lint over de rechterschouder op de linkerheup, en de ster van de orde. Zie http://www.collectiegelderland.nl/musea/bevrijdingsmuseum/voorwerp-10.56
Gezien de verkleuring is dit er een reproductie van. In vergelijking met deze er beter uitziende waar € 75,00 voor gevraagd wordt: http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/kunst-schilderijen-klassiek/m683793573-koningin-wilhelmina-portret-1936.html denk ik dat het niet de moeite waard is om het op te laten knappen. Op een rommelmarkt krijg je er misschien nog twee tientjes voor.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aan uw foto kan ik niet zien of het hier gaat om een echt origineel schilderij, zeker niet om een schilderij geschilderd door W Sluiter. Het lijkt in elk geval wel op een portret uit 1936 geschilderd door Sluiter. Eenzelfde portret werd als schilderij te koop aangeboden voor € 75--. Het schoonmaken van zo'n schilderij(?) is het geen kopie(?) kost als gauw een veelvoud.