Dat was in de 60-tiger jaren. Toen droegen we zelfs jurken met op art printen.......

Op-art is een richting in de schilderkunst van de 20e eeuw die bekend werd in de jaren 1963-1966. De term is een afkorting van het Engelse begrip optical art. Op-art speelt een spel met verschillende optische illusies.

Tussen 1922 en 1924 was er een schilder die optische fenomenen ontdekte en daar een kunstvorm van maakte. De term op-art werd echter pas voor het eerst in druk genoemd in oktober 1964 in Time Magazine.

Het "waarom" is niet te beantwoorden. Mensen, kunstenaars, proberen wat en ontdekken wat. En als het aanslaat krijgt het een naam. En wordt het wereldwijd bekend.
Wil je meer weten over de geschiedenis, het ontstaan van op art, kun je hier lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Op-art