Waarmee canvasdoek aflakken?

Ik ben van plan om letters die ik uit tijdschriften heb uitgeknipt op te plakken op een canvasdoek en daar een collage van te maken.
Zie hier een voorbeeld: http://www.welke.nl/photo/kea/collage-van-tijdschrift-letters.1344149093
Wat ik mij nu afvraag is met wat voor beschermlaag ik deze collage dan het beste kan aflakken zodat het tijdschriftenpapier niet wordt aangetast? Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik zou een bus spuitvernis voor acrylschilderijen nemen, en dan laten drogen en dan nog enkele lagen, naar gelang het resultaat dat je wilt. Je kunt het ook met vernis uit een potje doen, maar dan moet je wel heel zacht strijken over de collage, een zachte brede kwast gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn spuitbussen met lak verkrijgbaar om bv tekeningen ed te voorzien van een beschermlaag om zo te fixeren.
Verkrijgbaar bij verschillende merken en formaten, zie link.