Welk type verf gebruikte Vincent van Gogh?

Met welke verf kan je tegenwoordig zulk dik reliëf creëren als hij destijds?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed met olieverf.
Hiermee kun je zo'n mooi rilief krijgen maar ik wee niet zeker of van gogh dat ook gebruikte

Antwoorden (3)

Dikke plakkaatverf, of zoals de hieronder genoemde manier.
In de tijd van Vincent van Gogh werd verf gemaakt van bijvoorbeeld gemalen schelpen, maar de consument wil goedkope verf, dus is dat soort verf bijna niet te verkrijgen. Je kunt het proberen bij een speciale verf winkel (geen bouwmarkt!). Aan de slag met een vijzel, dus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om olieverf, maar lees maar eens goed op deze wiki, dat reliëf was er destijds niet zo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van Gogh gebruikte olieverf. Door de verf onverdund te gebruiken en dik op te zetten kreeg hij het door u bedoelde relief. Olieverf werdt vroeger vaak door de schilder zelf gemaakt door pigmenten ( fijn gemalen planten of mineralen) te vermengen met lijnolie en een droogmiddel (bijv. terpentine). Van sommige schilders is bekend, dat ze zelfs eierdooiers gebruikten om de gewenste kleur te krijgen.
Om tegenwoordig een gewenst relief te krijgen zijn diverse modelleerpasta's in de handel. Ook zou u eens kunnen proberen om de onderschildering met onverdunde acrylverf te maken en daarna af te werken met olieverf. Acrylverf droogt sneller dan olieverf.