Wat is de stijl van dit kasteel, qua architectuur?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Kasteel_Woerden.jpg

Dit kasteel.

Alvast bedankt,
Daan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het Kasteel van Woerden is tussen 1407 en 1415 als burcht gebouwd. Het is vierkant van vorm, heeft een ophaalbrug, drie ronde torens, en een rechthoekige toren. De slotgracht is lange tijd gedempt geweest, maar het kasteel ligt nu weer grotendeels door water omgeven op een schiereilandje in de singel.

Van het oorspronkelijke Kasteel zijn alleen het poortgebouw met de twee vleugels en de overwelfde gangen uit de originele bouwtijd. Het gebouw bestond uit vier hoektorens, die onderling verbonden waren door de overwelfde gangen met daarboven weergangen en opgaande borstweringen boven de ringmuren. De twee noordelijke hoektorens zijn al in de 16e eeuw afgeknot en hebben hun originele vorm verloren. De twee zuidelijke torens zijn van recentere datum. Het Kasteel was aan vier zijden omgeven door een slotgracht met aan de noordkant een ophaalbrug. De andere gebouwen rondom de binnenplaats zijn allen later en afzonderlijk gebouwd, voor het merendeel in de 19e eeuw.

Toegevoegd na 1 uur:
Omdat oorspronkelijke elementen afgebroken zijn, en later nieuwe delen werden aangebouwd kan het kasteel niet onder één stijl gebracht worden. Het is een combinatie van neorenaissance, expressionisme, en geen specifieke stijl.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vraag was in welke stijl qua architectuur, dit was gemaakt. Dit had ik zelf ook al gevonden. Graag antwoord op die vraag dus.