Wie is de maker van dit schilderijtje en/of heeft dit schilderijtje een relatie met mijn tante's puzzeltje? (Zie foto)

Ten eerste, ik heb deze vraag al is gesteld, maar ben de foto vergeten. Dus aan GoeieVraag of ze de oude kunnen verweideren en deze kunnen laten staan, bvd ^^
Ik heb dit schilderijtje al tientallen jaren op me kamer hangen, omdat de tekst zegt THE ROBIN GOOD, en 10x raden hoe ik heet ^^
Naast deze drie woorden staat er op DONATIONS ACCEPTED HER
Ik neem aan dat *her* here moest zijn, maar dat doet er niet toe :). In het midden staat een 3d beertje, net een rode muts en blauw vestje. Nu weet ik dat bij me tante een puzzelbeertje staat. Het is een 3d puzzeltje die zn zelfde beertje vormt. Ook een rode muts en blauw vestje. Iemand een idee wie de maker van dit schilderijtje is en/of de relatie weet tussen het puzzeltje en mijn schilderijtje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Antoni
11 jaar geleden
Je kan, als vraagsteller, zelf je gestelde vragen verwijderen en een foto toevoegen aan een gestelde vraag, door op de knop "Bewerken" te klikken, maar dat terzijde. Het bekende beertje Paddington heeft ook (vaak) een rode muts en een blauwe jas. Misschien heeft Paddington iets te maken met dit schilderijtje en het puzzeltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk eerder met Robin Hood, aangezien dat pakje en hoedje wel wat weg hebben van Robin Hood en ook de tekst 'Robin Good' gebruikt wordt. Heb je al op Google gezocht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Antoni, thx voor de mail. Ik heb de foto's opgeslagen en ik ben zeker van plan om dit verder uit te zoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@plls, ja ik heb me rot gezocht over het schilderijtje, maar niks kunnen vinden :(. Ik ben aan het kijken of me tante mss een foto kan doorsturen van haar puzzeltje :)

Antwoorden (2)

Mijn indruk is, dat het een schilderijtje is uit een pension of zoiets, dat "The Robin Good" heet(te). "Donation(s) accepted her(e)" is dan een "bescheiden" verzoek om donaties of fooien.

Ik vond via Google een andere versie van het schilderijtje, met iets andere teksten. Hierop staat ook de tekst "Free House". Deze staat ook op het schilderijtje van jouw foto, maar is slecht(er) te lezen.

De foto’s bij dit antwoord waren te vinden op de website http://www.ioffer.com maar de advertentie waar ze bijhoorden is niet meer terug te vinden. De foto’s zijn alleen nog via Google te vinden.

Misschien heb je iets aan deze informatie.

Toegevoegd na 6 uur:
Wie de maker is van jouw schilderijtje, blijft nog even in het ongewisse, maar met de informatie van mijn antwoord en dat van Amadea, móet er meer informatie te vinden zijn!

Misschien is het slim niet alleen op Internet te zoeken naar meer informatie!
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Volgens http://www.dse.nl/node/view/2362 is een Free House een café dat niet aan een brouwerij gebonden is, een vrije pub. De eigenaar van de pub heeft dan meer moeite om het hoofd boven water te houden, dus wordt de stamgasten om een bijdrage daarin gevraagd. Er is waarschijnlijk wel een link met Robin Hood, de Engelse volksheld die stal van de rijken en de buit onder de armen verdeelde.
Plaatje bij antwoord
Amadea