BREDA - Wie ooit Google Maps heeft gebruikt, kent de rode marker.
Het symbool is gemeengoed in de virtuele wereld van het internet. Dankzij het Graphic Design Festival dat woensdag begint, is de rode marker nu ook in het echt te zien in Breda. HIJ staat op de hoek van de Academiesingel en de Willemstraat. Alsof iemand het adres heeft ingetikt en op enter heeft gedrukt. Het vijf meter grote kunstwerk is gemaakt door Aram Bartholl. De Duitser heeft ingezoomd in Google Maps om te bepalen hoe groot het ding in het echt zou zijn. De marker is voor een jaar geleend van de kunstenaar. Na het festival verhuist ie naar de hoek van de Stationslaan en de Belcrumweg.

Antwoord: niet lang meer dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het festival duurde tot 23 sept: http://www.bndestem.nl/regio/breda/11718951/Marker-aan-de-Academiesingel-Breda.ece