wie weet een site met mode schetsen uit de 1920?

zoek foto's of plaatjes van mode uit 1920.
Model schetsen om na te tekenen.
b.v. de mooie kledingschetsen uit House of Eliott

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoekterm" Uw Mode 1920 brengt u wellicht een stapje verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw mode 1920 gezocht , maar kon het niet vinden

Het beste antwoord

Ik moet eerlijk bekennen dat ik House of Eliot nooit gezien heb, en ik weet dus niet wat je precies zoekt.

Hier vind je 29 pagina's met illustraties over o.a. de mode in de jaren '20: http://www.vintageadbrowser.com/clothes-ads-1920s/22

Toen ik je vraag las, moest ik meteen denken aan het Parijse weekblad over mode La Mode Illustrée. Maar in die bladen vind je vooral mode uit 1880: http://www.google.nl/search?q=la+mode+illustr%C3%A9e&hl=nl&prmd=imvnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7FgQUMHgNueq0AX8ioCADw&ved=0CFwQsAQ&biw=903&bih=532

Ook hier vind je misschien nog leuke voorbeelden:
http://www.delcampe.net/items?language=D&searchString=mode&cat=0&catLists[0]=704&searchOptionForm[searchMode]=extended&searchOptionForm[termsToExclude]=&searchOptionForm[searchTldCountry]=net&searchOptionForm[searchInDescription]=N&searchOptionForm[searchTranslate]=N&page=5&useAsDefault=
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waaauw daar ben ik heel blij mee Pieter.
vooral de eerste twee linken
wat ik bedoel zijn schetsen van mannequins vaak in aquarel geschilderd en ingelijst. uit de jaren 20.
dank je wel
Pieter2011
11 jaar geleden
Nou, fijn dat het een beetje lijkt op wat je zoekt! Ik heb eigenlijk nauwelijks een idee van de mode in 1920, hoewel de twee afbeeldingen wel uit die tijd zijn. Over de mode uit de periode daarvóór (1840 - 1900) is veel meer terug te vinden, vooral doordat er talloze illustraties uit La Mode Illustrée bewaard zijn gebleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nogmaals bedankt .
je gaf het beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Het is misschien een beetje duur maar in dit boek staan een heleboel prenten. (Zie de bron hieronder) Deze mevrouw heeft jaren modeprenten verzameld en er ook een boek over geschreven. In het museum waar ik stage liep hebben we een tentoonstelling gehad met prenten van mevrouw Ghering. (best interessant). Die gingen van 1580 tot ongeveer 1940. Het boek gaat over de mode van 1780-1930. En misschien is het boek te lenen in de bieb? Dan kost het je (bijna) niks.

ISBN/EAN: 9789078839019