Is deze vaas geld waard

Ik heb 2 oude vazen van mijn overgroot moeder gehad. Ik zou graag willen weten wat dit waard is. Onderop staat n of r /delft dec 5/3.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je toch ergens anders zijn dan GV als je dit wilt laten taxeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jurgenn ik wou precies hetzelfde zeggen hahaha... Ik zou naar een taxateur gaan, of naar een pandjesbaas gaan.... denk dat de laatste goedkoper is, en dan krijg je dr vaak nog geld voor, als je hem wilt verkopen of verpanden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er ook helemaal aan hoe groot de vazen zijn en wat voor beschilderingen erop zitten. Maar minstens een aantal tientjes zullen ze waard zijn

Antwoorden (3)

Een soort vaasje vond ik met zelfde opdruk, prijs was slechts 20 euro.

Toegevoegd na 15 minuten:
Vaasje is eind 19e eeuw van Petrus Regout
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor de foto. Maar dat jij er 20 euro voor hebt betaald hoeft nog niet te betekenen dat ie niet meer waard kan zijn hoor ;-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb helemaal geen vaasje gekocht, gaf alleen aan dat ik een soortgelijk vaasje vond op een site. Kijk maar naar de link. Bovendien kwam ik er ook zo achter wie de maker was misschien ook leuk om te weten voor de eigenaar. Zo kun je op google speuren wat er zoal te koop is van de maker en kun je een redelijke inschatting maken van de waarde.
Wanneer deze vaas uniek is kan hij geld waard zijn. Experts zouden dit moeten beoordelen, en zij beoordelen meestal niet op basis van een foto.
Verstandig is om eens te kijken waar kunst en kitsch opneemt. Dan kun je eens een keer langs gaan met deze vaas.
Feit is wel dat echt hele waardevolle dingen moeilijk bij je terecht komen. Toch is de opdruk die je er op hebt best belangrijk om dit goed te beoordelen, maar dit is natuurlijk niet de enige factor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de vazen ook op Marktplaats zetten en kijken wat er op geboden wordt. Je bent dan niet verplicht het te verkopen!
Verder is het zo dat die vazen voor jou een emotionele waarde hebben (geschenk/aandenken overgrootmoeder) en dat heeft die vaas niet voor een ander.
Waardebepalend zijn o.a.:
* conditie, beschadigd spul is meestal waardeloos;
* ouderdom, ouder is waardevoller;
* gewildheid van de stijlperiode. Jugendstil + Art Deco zijn populair, de periode daarvoor is niet populair;
* reputatie van de maker;
* reputatie van de ontwerper;
* kwaliteit van de afbeelding;
etc. etc.
En dat alles kan ik niet op de foto zien.