Wat is de naam van dit schilderij? en door wie is het gemaakt?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.zeenz.nl/images/uploads/Magritte_3.jpg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, het staat in de bestandsnaam!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo'n cultuurbarbaar bent, dat de naam Magritte je niets zegt, dan is de vraag toch gerechtvaardigd?

Antwoorden (1)

René Magritte
La reproduction interdite (Verboden af te beelden)

Wat de Belgische surrealistische kunstenaar Magritte interesseerde, is het mysterie dat in de zichtbare alledaagse werkelijkheid ligt. Niet zozeer het onzichtbare, het onderbewuste en droombeelden inspireerden hem, maar juist gewone onderwerpen waaraan hij een draai gaf. De man die Magritte hier portretteerde is de excentrieke rijke Engelsman Edward James. Hij was een vriend van de kunstenaar en kocht verschillende werken van hem. Edward James was in de jaren 30 van de 20ste eeuw mecenas van zowel Dalí als Magritte. Magritte baseerde zich op een foto die hij maakte van Edward James die naar het werk 'Op de drempel van de vrijheid' staat te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, hartelijk bedankt ! Ik heb morgen een frans mondeling te doen en moest dus een schilderij kiezen van Rene Margritte, maar toen ik op het internet zocht kwam deze foto tevoorschijn en vond ik het best wel interessant. Eindelijk heb ik de naam ervan !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan, volgende keer kan je ook de afbeelding kopiëren naar google. dan kan je op afbeelding zoeken. Hoef je hier geen vraag meer te stellen, want dan was hij prima te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Magritte is geweldig. Hij heeft heel veel interessante werken geschilderd; voor een Frans mondeling is zijn wereldberoemde "ceci n'est pas une pipe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"misschien ook wel leuk (stomme telefoon deed bericht al halverwege plaatsen). Is een schilderij van een pijp met de mededeling dat het geen pijp is. Wat natuurlijk klopt; het is immers geen pijp maar een schilderij :)