De stijl van Monet wordt impressionisme genoemd.
Hij gebruikte wel - als techniek - pointillisme in zijn werk, maar je kunt niet zeggen dat al zijn werk pointillistisch is.

Een beter voorbeeld van pointillisme is Georges Seurat (zie de plaatjes in de link).

Bij pointillisme (point=punt) gaat het erom dat de schilder d.m.v. puntjes verschillende kleureffecten bereikt. Bijv., simpel gezegd, door blauwe en gele stipjes krijg je een groen 'effect'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal goed uitgelegd.....bedankt

Andere antwoorden (2)

Nee,het is in dit geval geen pointillisme, maar zoals mijn boven buurman al aan geeft impressionisme. Een voorbeeld van pointillisme is dit:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien, maar het is wel mooi. heb jij die gemaakt???!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor dat filmpje heb ik niet gemaakt .maar ik schilder wel zelf.....aquarel....dus ben altijd weer op zoek naar een uitdaging.