wie is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
konigin wilhelmina?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'k denk van niet maar komt wel bekent voor als konigin van NL
Cryofiel
12 jaar geleden
Het schilderij hangt in de Hermitage in Amsterdam:
http://www.eeuwigweekend.nl/2009/08/27/bling-bling-in-de-hermitage/
Cryofiel
12 jaar geleden
Wilhelmina is dus niet waarschijnlijk. Het zou Anna Paulowna kunnen zijn.

Het beste antwoord

Het is Anna Pavlona Nicola. Het schilderij hangt in Amsterdam in De Herminage.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zij heeft wel een familieband met de Oranjes. Was getrouwd met onze koning Willem II. Hun zoon werd onze volgende koning, Willem III. En hij was weer getrouwd met Sophie van Württemberg. Later trouwde Willem III met Emma en kregen een dochter: koningin Wilhelmina.
Sophia en Paul kregen nog een dochter; Helena Paulowna. Zij was de overgrootmoeder van Hendrik, die weer getrouwd was met Wilhelmina. Ook zij waren dus familie.
Amadea
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik vermoedde het, jij wist het.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, Alleen die Nicola klopt niet, dat is het begin van de naam van de schilder van het schilderij (Nicolaas Pieneman). Bij een Picture search in google wordt die wat raar afgebroken) ;-)