Wat is de beste manier om te gaan beginnen met schilderen?

Op een doek ;)
Alszijnde therapeutisch
"moet "je in je hoofd hebben wat er op het doek komt?of ga je dan juist aan het therapie gedeelte voorbij?
Niet met het plan een"kunstwerk"te gaan verkopen.meer als ontspannings therapie
Hoop op mensen met antwoorden die ooit op die manier begonnen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Streep voor streep ;-)

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt starten vanuit een thema, een stijl, vanuit je gevoel etc.
Het is voor de meeste mensen een hele kunst om zomaar te beginnen, dat moet je dus wel kunnen. Maar ik heb een hele goede tip voor je:

Ga schilderen vanuit je gevoel, dit gaat het beste als je heel groot werkt en grote bewegingen vanuit je lichaam maakt. Zet daarbij een stimulerend muziekje aan. Niet denken maar doen, gewoon vanuit de beweging. Succes! En dit is ook nog een goede oefening:

http://www.shrtlnk.nl/2dEf

Tekenen en schilderen is altijd therapeutisch zonder dat je het weet teken en schilder je je hulpvraag en tevens het "medicijn" (dus datgene wat je kan helpen). Dus vooral lekker veel schilderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Néé, je hoeft niets in je hoofd te hebben!

Schilderen is manier om werkelijkheid of fantasie met verf af te beelden. Je kunt letterlijk alle kanten op. Een schilderij hoeft niet per se een voorwerp, mens of dier voor te stellen. Vaak worden ook emoties en gedachten op doek gezet. Vind je bepaalde kleuren en patronen mooi bij elkaar staan, dan schilder je dat toch gewoon? Alle kleuren zijn te mengen, alle vormen zijn te schilderen en alle gedachten, gevoelens, objecten en gebeurtenissen kunnen afgebeeld worden. Het eindresultaat zal altijd mooi zijn, want het is jouw schilderij, gecreëerd uit jouw gedachten en dat van niemand anders.

Succes, d'r ligt een wereld voor je open.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier: pak een kwast, pak verf in de soort en kleur naar keuze, kies een medium om op te schilderen en gewoon beginnen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet te veel gaan nadenken, gewoon doen wat er op dat moment in je opkomt.
Sommige van duurste schilderijen zijn gemaakt door mensen die intuitief bezig waren, zonder te veel na te denken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja dat nadenken...dat was idd de insteek van mn vraag
ook dank voor jou antwoord plusje+